Η αποτελεσματικότητα των Adwords campaigns σας συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με το Quality Score. Το QS είναι σημαντικός παράγοντας που καθορίζει το κόστος και αυξάνει την απόδοση της καμπάνιας σας, καθώς αν καταφέρετε να το ανεβάσετε, σας εξασφαλίζει και να εμφανίζεστε πιο ψηλά και με χαμηλότερο CPC (cost per click). Είναι στην ουσία ο τρόπος που έχει βρει η Google να αξιολογεί τις διαφημίσεις σας για να εξασφαλίσει ότι τα όσα θέλετε να εμφανίζονται στη δημοφιλέστατη πρώτη σελίδα της ταυτίζονται με τα όσα αναζητούν οι χρήστες της και ικανοποιούν τις ανάγκες τους.
Δίνοντας την προσοχή σας στους παρακάτω παράγοντες, θα επιτύχετε να βελτιώσετε το QS:
Συνάφεια στις λέξεις – κλειδιά (keyword relevance)
Ξεκινήστε σωστά, διαλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις που θα συμβάλλουν στο QS. Δώστε προσοχή ώστε να είναι σχετικές και να «διαβάζουν» το μυαλό του πελάτη σας. Μεγαλύτερες φράσεις αναζήτησης που θα σκεφτείτε ή θα ανακαλύψετε με την έρευνά σας, μπορεί επίσης να βοηθήσουν να κάνετε τη διαφορά. Επίσης, ομαδοποιήστε σωστά. Αποφύγετε τα τεράστια adgroups και κάντε μια μαζεμένη, στοχευμένη ομαδοποίηση στις λέξεις σας. Δείτε τι σας «τρώει» το budget και αποκλείστε το ως negative keyword.
Εμπειρία σελίδας προορισμού (landing page experience)
Και εδώ, ισχύει αυτό που είπαμε πιο πάνω για τις λέξεις κλειδιά, πρέπει να σχετίζεται απόλυτα το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού με αυτό που ψάχνει ο χρήστης. Αν η διαφήμισή σας αναφέρεται σε μια κατηγορία προϊόντων ή σε μια υπηρεσία σας και πατώντας κάποιος τη διαφήμιση «προσγειώνεται» στην αρχική σας σελίδα και όχι στο είδος που αναζητά, τότε η εμπειρία σελίδας προορισμού δεν είναι η επιθυμητή και το QS κατεβαίνει. Η ταχύτητα που «φορτώνει» η σελίδα σας είναι επίσης καθοριστική αλλά και το κατά πόσο είναι mobile friendly.
Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, κατά κόσμον … CTR (click-through rate)
Θεωρείται ο πιο σαφής και κατανοητός παράγοντας για τη βελτίωση του QS. Έτσι κι αλλιώς αξίζει την προσοχή σας, αφού σας δείχνει και την ανταπόκριση των χρηστών στις διαφημίσεις σας, άρα και κατά πόσο αυτές είναι χρήσιμες και ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Και εδώ θα επαναλάβουμε τη γνωστή από τα παραπάνω λέξη: συνάφεια! Συνάφεια του κειμένου σας (ad copy) με τις λέξεις κλειδιά και συνάφεια όλων αυτών με το περιεχόμενο της σελίδας του site σας στην οποία οδηγεί η διαφήμιση.
Απόδοση του λογαριασμού σας στο παρελθόν
H Google για να αυξήσει την αξιοπιστία της, λαμβάνει υπόψη τα ιστορικά δεδομένα. Ένα ιστορικό από χαμηλά QS, δυστυχώς επηρεάζει το τρέχον QS με αρνητικό τρόπο. Επίσης ένα νέο site χωρίς πολλά δεδομένα παίρνει αρχικά χαμηλότερο QS από ένα ανταγωνιστικό με μεγαλύτερο -και θετικό- ιστορικό. Χρειάζεται υπομονή και σωστές κινήσεις από την αρχή για να διαμορφωθεί ένα υψηλό QS.
by Ελένη Λιάκου, Google Adwords Specialist
Πηγή: Search Engine Watch