Έρχεται και φέτος στην Ελλάδα, σε 10 ημέρες, η Black Friday! Προετοιμάσου!
Πέρσι, η πρώτη δοκιμαστική εφαρμογή αυτής της καταναλωτικής προωθητικής ενέργειας αποδείχτηκε επιτυχημένη, με τις Top 6 κατηγορίες πωλήσεων να είναι: Τεχνολογία, Παπούτσια, Ρουχισμός, Κοσμήματα, Ρολόγια & αξεσουάρ, και Μπουφάν, παλτό κ.α. Έτσι, στις 24 Νοεμβρίου, παροτρύνονται να προετοιμαστούν όχι μόνο οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις αλλά και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες.
Το κοινό, μάλιστα, έχει ήδη αρχίσει το ψάξιμο, όπως μας δείχνουν τα Google Trends. Οι περισσότερες αναζητήσεις, βέβαια, πραγματοποιούνται 5 ημέρες πριν την έναρξη της Black Friday. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να προετοιμάσεις σωστά τη στρατηγική της επιχείρησής σου στα social media.
- Δημιούργησε suspense
Δεν είναι ανάγκη να περιμένεις μέχρι εκείνη τη μέρα για να προκαλέσεις τον ενθουσιασμό των πελατών σου! Το κοινό ήδη ψάχνει, οπότε είναι ευκαιρία να ξεκινήσεις και εσύ τα «πειράγματα» και τους υπαινιγμούς σχετικά με τα προϊόντα που θα έχουν έκπτωση. Για παράδειγμα, μπορείς να τρέξεις διαγωνισμό στο Facebook, να δημιουργήσεις παιχνίδια και να κάνεις αναρτήσεις (posts) με teasers. Η αντίστροφη μέτρηση (Countdowns) των ημερών πριν τη Black Friday και η ενημέρωση καθημερινά της εικόνας προφίλ στο Facebook, Twitter, Instagram είναι εξαιρετική ιδέα για να αυξήσεις τη προσμονή του κοινού.
- Προώθησε τις προσφορές σου
Το μόνο πράγμα που το κοινό αγαπά περισσότερο από μία προσφορά είναι μια αποκλειστική προσφορά! Προώθησε τις αποκλειστικές προσφορές σε όλα τα Social Media κανάλια της επιχείρησής σου και/ή δώσε αποκλειστικούς κωδικούς προώθησης στους followers σου. Αυτό μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως δωρεάν μεταφορικά, ή κάτι μεγαλύτερο, όπως το να δημιουργήσεις ένα Facebook app με καθημερινά deals! Πολύ αποτελεσματικό θα είναι να οργανώσεις καμπάνιες email marketing για το σκοπό αυτό! Όσο περισσότερο το κοινό βλέπει τις προσφορές σου, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να αντισταθεί!
- Ενθάρρυνε τις κοινοποιήσεις
Η χρήση των Facebook offers θα ενισχύσει τα posts σου και θα κάνει viral τις εκπτώσεις σου, αφού μοιράζονται περισσότερο από τα άλλα posts.
Απαραίτητο είναι να προσθέσεις social share κουμπιά σε όλα τα εκπτωτικά προϊόντα.
Κάνε εκπτώσεις σε κατηγορίες προϊόντων (π.χ. 30% έκπτωση σε όλα τα παπούτσια) και ανάρτησε στο Facebook φωτογραφίες με τις πληροφορίες της έκπτωσης, ώστε να είναι εύκολο για το κοινό να τις κάνει share. Αντίστοιχα, κάνε tweets και Instagram stories για τα διαφορετικά deals.
- Ενίσχυσε τον ενθουσιασμό και την ανυπομονησία κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων
Ενημέρωσε το κοινό με tweets και Facebook posts σχετικά με τα προϊόντα που εξαντλήθηκαν αλλά και για το απόθεμα των προϊόντων και τα διαθέσιμα τεμάχια. Με το τρόπο αυτό, το κοινό θα επισπεύσει τις αγορές!
- Αξιοποίησε το φυσικό σου κατάστημα
Δημιούργησε ένα Facebook Event, όπου θα ενημερώνεις για τις προσφορές εντός του καταστήματος. Το κέρδος θα είναι διπλό: Περισσότερος κόσμος θα μάθει για τις εκπτώσεις σου και θα αποκτήσεις δωρεάν “viral” προβολή κάθε φορά που κάποιος κάνει join στο event. Δώσε κίνητρα στο κοινό για να κάνει check-in στο κατάστημά σου, όπως μία επιπλέον έκπτωση, ένα μικρό δώρο ή συμμετοχή σε διαγωνισμό.
Δύο ημέρες πριν τη Black Friday, οι αναζητήσεις αγγίζουν το peak τους τις βραδινές ώρες (20:00 – 22:00), ενώ την Παρασκευή γύρω στις 14:00 το μεσημέρι. Μελέτες της Google δείχνουν ότι πολλοί δημιουργούν wishlist αλλά και εγγράφονται σε newsletter για να έχουν έγκαιρη ενημέρωση των προϊόντων με έκπτωση. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να οργανώσεις καμπάνιες emails και να προσελκύεις το κοινό ανάλογα της συμπεριφοράς τους στο eshop σου.
Να έχεις υπόψη σου ότι η BLACK FRIDAY είναι περισσότερα από μια προωθητική ενέργεια για την αύξηση των πωλήσεων μιας μέρας. Είναι μια ευκαιρία να προσελκύσεις το κοινό και τους αγοραστές που θα μετατραπούν σε μακροπρόθεσμους πελάτες, πιστούς στο brand σου. Και τα Social Media αποτελούν εργαλείο-κλειδί για να ανακοινώσεις τις προσφορές σου! Αν, λοιπόν, θέλεις να επωφεληθείς στο μέγιστο από αυτή την ενέργεια, άρχισε να σχεδιάζεις τη Social Media στρατηγική σου.
Χρειάζεσαι βοήθεια; Δεν είναι αργά! Θα χαρούμε να βοηθήσουμε!
by Κωνσταντίνα Λινάρδου, Social Media Specialist.
Πηγές: