Λίγες ημέρες έχουν απομείνει για την Black Friday και οι marketers όλου του κόσμου τρίβουν τα χέρια τους! Οι εταιρίες εργάζονται πυρετωδώς για να προσφέρουν καλύτερες τιμές και super προσφορές, με μοναδικό στόχο -φυσικά- τις αυξημένες πωλήσεις!
Οι ειδικοί στον χώρο του Digital Marketing γνωρίζουν ότι η Black Friday αποτελεί ένα δυνατό crash test για τη δουλειά τους και ετοιμάζουν καμπάνιες και διαφημίσεις που θα «κερδίσουν» τους υποψήφιους πελάτες.
Η συγκεκριμένη Παρασκευή του χρόνου είναι μια σημαντική ευκαιρία για μια επιχείρηση να έχει πολλά κέρδη, ωστόσο κρύβει και κάποιες παγίδες, που μπορεί να αποβούν μοιραίες.
Διαφημίζετε μόνο τις μεγάλες εκπτώσεις
Είναι γεγονός ότι μια προσφορά -80% είναι μεγάλος «κράχτης» για ένα eshop ή μια ιστοσελίδα, ωστόσο καλό θα ήταν να μην προωθείτε μόνο τέτοιου είδους προσφορές την περίοδο πριν από την Black Friday. Πολλές φορές, αυτές οι μεγάλες προσφορές εκνευρίζουν το κοινό και φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα. Μια καλή στρατηγική θα ήταν το 1+1, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να αγοράσει ένα προϊόν και να αποκτήσει ένα ακόμη, δωρεάν.
Αμέτρητα μηνύματα χωρίς στόχευση
Είπαμε, να προωθήσετε τις προσφορές σας, ωστόσο μην «σπαμάρετε» το κοινό σας! Τα πολλά newsletter και οι διαφημίσεις στα social media είναι δεδομένο ότι θα κουράσουν τους χρήστες και θα οδηγήσουν στα αντίθετα αποτελέσματα. Προωθήστε στοχευμένα τις προσφορές σας και φροντίστε να επιλέξετε το σωστό target group. Σημασία δεν έχει η ποσότητα αλλά η ποιότητα.
Μένετε μόνο στις διαφημίσεις με προσφορές
Η μεγάλη επισκεψιμότητα που θα προσφέρουν οι καμπάνιες μιας εταιρίας κατά την Black Friday δεν θα κρατήσει για πάντα! Μπορεί όμως να προσφέρει σημαντικά δεδομένα και πληροφορίες, που στο μέλλον θα φανούν πολύ χρήσιμες. Αυτά τα δεδομένα για τους υποψήφιους μελλοντικούς πελάτες είναι πολύτιμα για το μέλλον μιας επιχείρησης. Συλλέξτε τα στοιχεία τους και χρησιμοποιήστε τα σε νέες καμπάνιες, για να συνεχίσετε να αυξάνετε τα κέρδη σας.
Χαλαρό Σαββατοκύριακο…
Κάνατε ότι κάνατε μέχρι την Black Friday και μετά τέλος; Οι προσπάθειές σας για αύξηση πωλήσεων δεν θα πρέπει να σταματήσουν το βράδυ της συγκεκριμένης Παρασκευής. Αμέσως μετά ακολουθεί η Cyber Monday και οι προσφορές των Χριστουγέννων. Οπότε, οι ευκαιρίες για κέρδος είναι πολλές και είναι κρίμα να πάνε χαμένες.
Χρειάζεται να έχουμε στο μυαλό μας πάντα ότι η μάχη των πωλήσεων δεν κρίνεται αλλά και δεν τελειώνει σε μια μέρα. Είναι απαραίτητο να έχουμε ένα ετήσιο πλάνο στρατηγικής ώστε να ξέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε, με ποια μέσα και με τι κόστος, ώστε στο τέλος του χρόνου όταν κάνουμε απολογισμό να ξέρουμε τι έχουμε πετύχει, με ποιες καμπάνιες και ποιο διάστημα. Αυτό θα μας δώσει τα εφόδια να ξέρουμε τι να βελτιώσουμε στις επόμενες καμπάνιες που θα τρέξουμε ώστε να πετύχουμε τον στόχο μας που είναι η αύξηση των πελατών και φυσικά της κερδοφορίας.
*Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Digital Strategist και ιδιοκτήτη της eSteps και δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος τη Πέμπτη 10/11/2022