Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο καλοκαιρινό τεύχος του περιοδικού Franchise Business
Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή στην Ελλάδα έλαβε χώρα με εντυπωσιακό τρόπο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Καθώς η παγκόσμια οικονομία προσπαθεί να ανακάμψει και να αντιμετωπίσει τις απώλειές της, οι επιχειρήσεις εμφανίζουν μεγαλύτερη ωριμότητα στον σχεδιασμό μιας στρατηγικής Digital Marketing. Η παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο δεν αντιμετωπίζεται πλέον απλώς ως συμπληρωματική προσπάθεια στο παραδοσιακό marketing, αλλά ως αναγκαιότητα για την ανάπτυξη και εξάπλωση της φήμης ενός brand.
Τα πλεονεκτήματα του Digital Marketing είναι ευρέως γνωστά. Από τη μία πλευρά, είναι πολύ πιο οικονομικό από τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης και, από την άλλη πλευρά, είναι πιο αποδοτικό, καθώς επιτρέπει στις επιχειρήσεις να οργανώσουν καλύτερα τις λειτουργίες τους και να στοχεύσουν το κοινό που τις αφορά, κάνοντας ένα ευρύτερο άνοιγμα σε μια πολυπληθή αγορά με πελάτες από όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, μια στρατηγική Digital Marketing απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και λεπτομερή χειρισμό. Μια θετική εμπειρία μπορεί να συμβάλει στην ευρύτερη αποδοχή μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος, αυξάνοντας τις πωλήσεις και, αντίστοιχα, μια αρνητική εμπειρία χρήστη ή μια εσφαλμένη επικοινωνιακή πολιτική μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για μια εταιρεία.
Μια από τις πολλές δυνατότητες του Digital Marketing είναι η διαμόρφωση ενεργής αλληλεπίδρασης μεταξύ μιας επιχείρησης και των υφιστάμενων ή δυνητικών πελατών της. Μέσω των κοινωνικών μέσων, η επιχείρηση έρχεται σε επαφή με το κοινό, ακούει τις ανάγκες του, απαντά σε ερωτήσεις και απορίες και παρέχει άμεσες λύσεις. Μια αποτελεσματική τακτική είναι η διεξαγωγή έρευνας μέσω απλών ερωτήσεων. Οι απαντήσεις και τα σχόλια των χρηστών παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντα των ακολούθων. Εάν η επιχείρηση δίνει προσοχή στις ανάγκες που προκύπτουν, ανταποκρίνεται άμεσα προτείνοντας λύσεις και επενδύει σοβαρά στην αντιμετώπιση πιθανών κενών, αποκτά αυτόματα την εμπιστοσύνη των πελατών, οι οποίοι την θεωρούν αξιόπιστο συνεργάτη. Μέσω της κατανόησης των πελατών σας και των αναγκών τους, δημιουργείτε σημαντικές σχέσεις μαζί τους. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες να παραμείνουν πιστοί, να σας συστήσουν σε φίλους τους και να επαναλάβουν τις αγορές τους από εσάς στο μέλλον.
Φυσικά, πριν μια επιχείρηση επενδύσει σε οποιαδήποτε μορφή προβολής, εξετάζει το κόστος και το αναμενόμενο αποτέλεσμα της επένδυσης. Με βάση τον περιορισμένο προϋπολογισμό, πρέπει να αναφέρουμε ότι λίγες διαφημιστικές πλατφόρμες είναι τόσο αποδοτικές όσο το Digital Marketing, το οποίο επιτρέπει την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών σε ένα ευρύ κοινό ακόμα και με ένα σχετικά μικρό προϋπολογισμό.
Μια πλήρης στρατηγική Digital Marketing περιλαμβάνει πολλές δράσεις στο online περιβάλλον. Ωστόσο, αυτή η ποικιλία συχνά προκαλεί σύγχυση στους επιχειρηματίες που δεν γνωρίζουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν, πόσο συχνά και με ποιον προϋπολογισμό. Υπάρχουν πολλές επιλογές που μπορούν να ακολουθηθούν, και παρακάτω αναφέρονται οι πιο κοινές πρακτικές:
Παρουσία στα κοινωνικά μέσα: Η παρουσία στα κοινωνικά μέσα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διευρύνετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να συνδεθείτε με το κοινό σας.
Video marketing: Το video marketing έχει αναδειχθεί σε ένα ισχυρό εργαλείο, ακόμα και για μικρές επιχειρήσεις που έχουν κάτι ενδιαφέρον να μοιραστούν με το κοινό τους.
Email marketing: Το email marketing σας φέρνει πιο κοντά στο κοινό σας και αυξάνει την επίγνωση για την εταιρεία σας.
Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO): Η SEO αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο για να εμφανιστείτε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης στη Google.
Google Ads & Social Media Ads: Με τη χρήση στοχευμένων καμπανιών Google Ads & Social Media Ads μπορείτε να προσελκύσετε νέους πελάτες και να αυξήσετε τις πιθανότητες πώλησης.
Το Digital Marketing αναμφίβολα είναι το μέλλον της διαφήμισης και ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις. Όσο νωρίτερα το αντιληφθείτε και προσαρμοστείτε στη νέα ψηφιακή εποχή, τόσο μεγαλύτερο προβάδισμα θα έχετε έναντι του ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών.