5 Email Marketing Tips για επιτυχημένες καμπάνιες

To Email Marketing αποτελεί βασικό κανάλι marketing για όλα τα brands ανεξάρτητα από το μέγεθός τους και το industry που δραστηριοποιούνται. Αυτό γιατί δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να κρατάει επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες της αλλά και να επικοινωνεί με δυνητικούς πελάτες, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την επιχείρηση.

Αδιαμφισβήτητα, όχι μόνο δεν είναι ένα ξεπερασμένο μέσο αλλά παραμένει από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές όσον αφορά την απόδοση επένδυσης (Return of Investment – ROI). Πρόσφατα στατιστικά έρευνας δείχνουν ότι το ROI μπορεί να φτάσει έως και 3.800%, που σημαίνει ότι για κάθε 1€ που δαπανάται, επιστρέφονται από τις πωλήσεις 38€.

Το ερώτημα λοιπόν, είναι πώς θα βελτιστοποιήσετε την αποδοτικότητα του Email Marketing.

Ακολουθούν 5 συμβουλές για επιτυχημένες καμπάνιες.

  1. Τμηματοποιήστε τη λίστα επαφών σας

Το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζετε και να έχετε καταλάβει το κοινό σας. Η τμηματοποίηση των συνδρομητών σας σε μικρότερες ομάδες θα σας επιτρέψει να έχετε στοχευμένα κοινά και κατ’ επέκταση, πιο στοχευμένες καμπάνιες, αφού θα μπορείτε να προωθείτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με εξατομικευμένο τρόπο.

Παρακάτω είναι κάποια κριτήρια τμηματοποίησης της λίστας επαφών σας:

  • Κλάδος επιχείρησης
  • Κύκλος αγοράς
  • Ιστορικό προηγούμενων αγορών
  • Δημογραφικά στοιχεία
  • Πελάτες
  • Ενδιαφέροντα
  • Top αγοραστές
  1. Προσωποποιήστε τα newsletters

Κάντε τα newsletters σας πιο προσωπικά και ξεχωρίστε από τα emails των ανταγωνιστών σας. Πάρτε για παράδειγμα την Amazon, της οποίας όλα τα emails είναι εξατομικευμένα!

Έχοντας τμηματοποιήσει το κοινό σας, μπορείτε να δημιουργήσετε εξατομικευμένο περιεχόμενο. Εφόσον γνωρίζετε τα ονόματα των συνδρομητών σας, χρησιμοποιήστε τα στο newsletter ή ακόμα και στο θέμα!

Σαφώς, για να πετύχετε την εξατομίκευση, φροντίστε από την αρχή να ζητάτε τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεστε στη φόρμα εγγραφής!

Δείτε κάποια στατιστικά που θα σας πείσουν περισσότερο! Με βάση το Livecliker:

  • Τα emails με εξατομικευμένο θέμα είναι κατά 26% πιο πιθανό να ανοιχτούν από τους παραλήπτες.
  • Τα εξατομικευμένα emails έχουν 6 φορές υψηλότερα ποσοστά συναλλαγών.
  • Τα προσωποποιημένα emails αποφέρουν μέσο ROI 122%.
  1. Κάντε τα emails mobile-friendly

Είναι αποδεδειγμένο ότι, πλέον, οι περισσότεροι χρήστες ανοίγουν τα emails τους από κινητές συσκευές και λιγότερο από υπολογιστές. Οπότε, σκεφτείτε ότι αν δεν βελτιστοποιήσετε τα newsletters σας ώστε να εμφανίζονται άνετα, εύκολα και γρήγορα σε mobile συσκευές, θα χάσετε ένα πολύ μεγάλο μέρος του κοινού σας.

Άλλωστε, η διαδικασία είναι αρκετά απλή! Ρυθμίστε κατάλληλα τον πάροχο υπηρεσιών email, δώστε ένα σύντομο θέμα στο newsletter σας και προβάλετε ένα ευδιάκριτο κουμπί Call-to-Action.

  1. Πειραματιστείτε κάνοντας tests

Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε πώς αποδίδουν περισσότερο οι καμπάνιες σας είναι να κάνετε δοκιμές! Μια καλή τακτική είναι να αποστείλετε δύο εκδοχές της καμπάνιας σας και να εκτιμήσετε ποια είχε την καλύτερη ανταπόκριση, ανάλογα με τους στόχους σας.

Τι να τεστάρετε;

  • Το όνομα αποστολέα (π.χ. το όνομά σας ή την επωνυμία της επιχείρησης)
  • Το θέμα του email
  • To preview text
  • Τη δομή (π.χ. αλλαγές στο στήσιμο του κειμένου, των εικόνων, των κουμπιών Call-to-Action ή των χρωμάτων)
  • Το περιεχόμενο του κειμένου, το ύφος και το μέγεθος

Πειραματιστείτε, λοιπόν, προκειμένου να καταλάβετε τι επίδραση υπάρχει στο κοινό σας.

  1. Χρησιμοποιήστε αυτοματισμούς

Αξιοποιήστε τις δυνατότητες αυτοματισμών που σας δίνει η πλατφόρμα email για να βελτιώσετε την εμπειρία και την αλληλεπίδραση τόσο των υπαρχόντων όσο και των δυνητικών πελατών σας.

Οι πιο συνηθισμένοι αυτοματισμοί είναι: ενεργοποίησης λογαριασμού, καλωσορίσματος κατά την εγγραφή, ευχαριστίας, επιβεβαίωσης παραγγελίας και απόδειξης αγοράς.

Δημιουργείτε ένα email μία φορά και αυτοματοποιείτε τη διαδικασία αποστολής ώστε να εξυπηρετείτε πολλούς παραλήπτες καθημερινά με περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους κάθε φορά.

Για παράδειγμα, θυμηθείτε όταν επισκεφθήκατε ένα eshop, προσθέσατε προϊόντα στο καλάθι σας αλλά δεν προχωρήσατε σε μία αγορά. Μήπως αργότερα λάβατε ένα email που σας υπενθύμιζε τα προϊόντα που σας ενδιέφεραν και σας έδινε, π.χ. ένα εκπτωτικό κουπόνι;

Με τη δύναμη του αυτοματισμού και αυτή την υπενθύμιση, η ολοκλήρωση της αγοράς είναι περισσότερο πιθανό να πραγματοποιηθεί!

Οι παραπάνω συμβουλές σε συνδυασμό με μία στρατηγική Email Marketing θα απογειώσουν την αποδοτικότητα των καμπανιών σας!