10 τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν την παρουσία τους στα Social Media | Μέρος Δεύτερο

Social Media Marketing από την esteps |

Στο πρώτο μέρος του άρθρου μας κάναμε μια αναλυτική αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορείτε να επιλέξετε για την επιχείρησή σας και πώς θα βρείτε τα κατάλληλα για εσάς. Επίσης, αναφερθήκαμε και στη σημασία της επιλογής του κατάλληλου στόχου στη διαδικασία της βελτίωσης της παρουσίας της επιχείρησής σας στα social media.

Στο δεύτερο μέρος θα προχωρήσουμε στην ανάλυση της δημιουργίας της κατάλληλης στρατηγικής για τη διαχείριση των social media σας, την κατάλληλη δομή και δημιουργία του περιεχομένου σας, με ποια εργαλεία θα αυτοματοποιήσετε τα post σας και με ποιο τρόπο θα δημιουργήσετε ουσιαστική σύνδεση με το κοινό σας.

Ξεκινώντας, λοιπόν, για να δημιουργήσετε την κατάλληλη στρατηγική για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να έχετε θέσει με σαφήνεια τους στόχους που επιθυμείτε να επιτύχετε. Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τα βήματα για το σχεδιασμό της στρατηγικής που θα σας επιφέρει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

  • Δημιουργήστε μια στρατηγική

Το να έχετε ένα στόχο για τη βελτίωση της παρουσίας σας στα social media είναι ένα καλό πρώτο βήμα, ωστόσο αυτό είναι μόνο η αρχή. Μόλις αντιληφθείτε τι θέλετε να επιτύχετε, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα πλάνο για να φτάσετε εκεί.

Ξεκινήστε ορίζοντας ένα συγκεκριμένο άτομο, ή μια ομάδα ατόμων τα οποία θα εστιάσουν στην ανάπτυξη των social media της επιχείρησής σας. Μοιράστε τους ρόλους και τις υποχρεώσεις, ώστε να ξέρουν όλοι ποια tasks πρέπει να ολοκληρωθούν και πότε.

Θα πρέπει επίσης να αποφασίσετε τη συχνότητα των δημοσιεύσεών σας και να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο περιεχομένου το οποίο θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε τα post σας και να μη χάνετε τις ημερομηνίες και το σχεδιασμό σας. Αυτή η προσέγγιση στον προγραμματισμό αποτελεί μεγάλο  κομμάτι της στρατηγικής σας, ενώ υπάρχουν εξαιρετικά ημερολόγια για τις δημοσιεύσεις των social media που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Για να δημιουργήσετε το πιο αποδοτικό πλάνο για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να εστιάσετε στα παρακάτω:

  • Ποιο είναι το κοινό σας
  • Τι θέματα το ενδιαφέρουν
  • Το αξιοποιήσιμο υλικό που ήδη διαθέτετε
  • Τι είδους περιεχόμενο χρειάζεται ακόμα να δημιουργήσετε
  • Πότε και σε ποιες πλατφόρμες θα δημοσιεύεται το περιεχόμενό σας

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αναπτύξετε μια στρατηγική για την επιχείρησή σας, είναι να μάθετε από τους καλύτερους. Επενδύστε σε ενημερώσεις και σεμινάρια τα οποία επικεντρώνονται στην έρευνα και τη στρατηγική για να μπορέσετε να εντοπίσετε το κοινό σας και να ανακαλύψετε τρόπους για να συνδεθείτε με αυτό. Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ομάδες έμπειρων ειδικών που θα σας καθοδηγήσουν και θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε κατάλληλα την επιχείρησή σας, μέσα από την αξιοποίηση των social media.

  • Δημιουργήστε ένα πλάνο δημιουργίας ή επιμέλειας περιεχομένου, σκεπτόμενοι το κοινό σας

Το να γνωρίζετε το κοινό σας είναι εξέχουσας σημασίας όταν ο στόχος είναι η επιτυχημένη σύνδεση με αυτό, μέσω των social media. Αυτό συμβαίνει καθώς τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του κοινού σας θα καθορίσουν τη μορφή του περιεχομένου που θα κοινοποιήσετε και ο τρόπος με τον οποίο θα συνδεθείτε με τους ακολούθους σας.

Πολλές φορές, τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας, όπως και τα ενδιαφέροντά τους και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, μπορούν να συνεισφέρουν στον επιτυχημένο τρόπο προσέγγισής του.

Φυσικά, όποιο κι αν είναι το κοινό σας, το περιεχόμενο το οποίο μοιράζεστε θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και σχετικό. Θα πρέπει να αναζητήσετε τα δημοφιλή είδη περιεχομένου και να βάλετε σε προτεραιότητα τα βίντεο, τις φωτογραφίες και κάθε είδους οπτικό υλικό όσο πιο συχνά γίνεται, καθώς το προτιμούν όλα τα κοινά, ανεξαρτήτως δημογραφικών στοιχείων.

  • Διαλέξτε τα κατάλληλα εργαλεία για να προγραμματίσετε και να αυτοματοποιήσετε τις δημοσιεύσεις σας

Το να παραμένετε ενεργοί και παρόντες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. Ωστόσο, υπάρχει πληθώρα εργαλείων αυτοματισμού τα οποία είναι διαθέσιμα στους δημιουργούς περιεχομένου, για να δημοσιεύουν αυτόματα και να προγραμματίζουν post σε βάθος μήνα.

Αυτά τα εργαλεία, όπως τα Hootsuite, Sprout Social, Buffer, MeetEdgar και BuzzSumo μπορούν να σας κερδίσουν χρόνο επιτρέποντάς σας να προγραμματίσετε πολλά post μαζί. Επιπλέον σας διευκολύνουν στον έλεγχο των δικτύων σας και στις απαντήσεις των μηνυμάτων.

  • Συνδεθείτε ενεργά με το κοινό σας με τρόπους που το αφορούν

Παρ’ ότι το περιεχόμενο είναι αναμφίβολα σημαντικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν αρκεί απλά να κάνετε δημοσιεύσεις και κατόπιν να αδιαφορείτε. Θα πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο το οποίο ενθουσιάζει, διασκεδάζει και σας συνδέει με το κοινό σας, δημιουργώντας αλληλεπίδραση με αυτό. Έτσι, μπορείτε να αναπτύξετε σχέσεις στις οποίες μπορείτε να χτίσετε και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού σας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αλληλοεπιδράσετε με το κοινό σας:

  • Μέσω των σχολίων στις δημοσιεύσεις
  • Ξεκινήστε συζητήσεις και συμμετέχετε σε αυτές
  • Μοιραστείτε πληροφορίες που το αφορούν
  • Μοιραστείτε περιεχόμενο που έχουν δημιουργήσει οι χρήστες
  • Ζητήστε να σας κάνουν ερωτήσεις και απαντήστε σε αυτές
  • Δημοσιεύστε δημοσκοπήσεις και κοινοποιήστε τα αποτελέσματα
  • Αντιμετωπίστε παράπονα και κριτικές
  • Δείξτε εκτίμηση προς τους πελάτες σας

Όπως ήδη αναφέραμε, η δημιουργία της κατάλληλης στρατηγικής είναι εξέχουσας σημασίας για την επίτευξη των στόχων που έχετε θέσει, ενώ πρέπει να επενδύσετε χρόνο στη δημιουργία και δομή του κατάλληλου πλάνου διαχείρισης και δημοσιεύσεων. Τα κατάλληλα εργαλεία αυτοματοποίησης θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τον προγραμματισμό σας, ενώ η ουσιαστική σύνδεση με το κοινό σας θα μπορέσει να σας αποδώσει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Στο επόμενο μέρος του άρθρου μας θα μπορέσουμε να δούμε πώς θα μειώσετε το χρόνο που επενδύετε στην προώθηση, γιατί είναι σημαντικό να έχετε συγκεκριμένο ύφος και συνεχή παρουσία στα social media networks που έχετε επιλέξει, πώς θα παρακολουθείτε την πρόοδο και την απόδοση των προσπαθειών σας, καθώς και πώς θα καταφέρετε να εξελιχθείτε οι ίδιοι στο συγκεκριμένο τομέα.