10 τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν την παρουσία τους στα Social Media | Μέρος Πρώτο

Social Media Marketing από την esteps |

Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο γνωρίζουν πλέον ότι τα social media έχουν έρθει για να μείνουν και αρκεί μια ματιά στα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών για να το καταλάβει κανείς αυτό. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις ακόμα δεν έχουν βρει την ευκαιρία να αναπτύξουν την παρουσία τους στα κατάλληλα Social Media Networks.

Ακόμα και εάν κάποια επιχείρηση δεν έχει βελτιώσει την παρουσία της στα social media, υπάρχει ακόμα ο κατάλληλος χρόνος, ενώ τα οφέλη που θα προκύψουν, κάνουν την προσπάθεια να αξίζει. Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην ανάπτυξη της παρουσίας της εταιρείας σας στα social media. Μπορεί να συνεισφέρει στη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πελάτες σας, να σας επιτρέψει να επικοινωνείτε μαζί τους, καθώς και να επεκταθείτε σε νέους πιθανούς πελάτες και κοινά, να αναπτύξετε τη δυναμική της εταιρείας σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.

Με λίγα λόγια, η δημιουργία μιας πρακτικής στρατηγικής για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, βοηθώντας στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων υψηλής πιστότητας με τους υπάρχοντες και πιθανούς πελάτες σας.

  • Επιλέξτε τα κατάλληλα Social Media Networks

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναπτυχθεί ραγδαία από τότε που το Facebook έγινε διαθέσιμο για το κοινό και υπάρχουν ακόμα πολλές χιλιάδες δίκτυα που έχουν ποικίλους στόχους: από τη σύνδεση με παλιούς συμμαθητές, έως τον κοινωνικό ακτιβισμό.

Με όλες αυτές τις επιλογές διαθέσιμες, πώς θα μπορέσει μια επιχείρηση να διαλέξει τα δίκτυα που της ταιριάζουν; Η συμβουλή από τους περισσότερους ειδικούς του χώρου είναι να ξεκινήσετε με τα πιο δημοφιλή και η επιλογή των κατάλληλων θα γίνει βάσει της αντίδρασης του κοινού σας, σε συνδυασμό με τους στόχους σας. Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε.

Facebook: η μεγαλύτερη πλατφόρμα με 2,89 δις ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Αποτελεί ιδανικό μέσο για επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν νέους πελάτες και να αναπτύξουν σχέσεις με το κοινό τους. Εάν είστε νέοι στο συγκεκριμένο δίκτυο, υπάρχουν πολλοί οδηγοί για να ξεκινήσετε να διαφημίζεστε επιτυχώς στο Facebook.

LinkedIn: η κατάλληλη πλατφόρμα για διασύνδεση των επιχειρήσεων. Μπορείτε να το αξιοποιήσετε τόσο για B2B όσο και για B2C επιχειρήσεις, ώστε να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης, να αναπτύξετε τη δυναμική της επιχείρησής σας και να συνδεθείτε με το κοινό σας.

Twitter: η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει να κάνει με την αμεσότητα. Είναι ιδανική για επιχειρήσεις που το μεγαλύτερο μέρος του κοινού τους είναι κάτω των 50 και θέλουν να μένουν διαρκώς ενημερωμένοι για τις νεότερες πληροφορίες, όπως έκτακτη επικαιρότητα, ανακοινώσεις και θέματα που βρίσκονται στις τάσεις.

Pinterest: είναι το site που μπορεί κανείς να μοιράζεται φωτογραφίες. Αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για επιχειρήσεις με οπτική απήχηση στο κοινό τους (όπως εστιατόρια, μόδα, τέχνη, ταξίδια και γάμοι). Παρ’ ότι αξιοποιείται περισσότερο στην εύρεση νέου υλικού, παρά στη δικτύωση, είναι ιδανικό για την αύξηση των πωλήσεων, καθώς πολλοί χρήστες αναζητούν εκεί την επόμενη αγορά τους.

Snapchat: η πλατφόρμα με το περιεχόμενο μικρής διάρκειας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυσσόμενα δίκτυα, παρά τις φήμες των προηγούμενων χρόνων ότι η μητρική εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν το Snapchat για την προώθηση προσφορών, αξιοποιώντας προσωποκεντρικό περιεχόμενο, παρέχοντας αποκλειστική πρόσβαση και αναπτύσσοντας σχέσεις με influencers για την ανάπτυξη της αναγνωρισιμότητας και του loyalty προς το brand.

Instagram: δεδομένης της επιτυχίας της πλατφόρμας, το Facebook προχώρησε στην εξαγορά του Instagram μόλις 2 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Η επιτυχία του βασίστηκε στη διατήρηση των αρχικών στόχων της πλατφόρμας -να επιτρέπει δηλαδή στους χρήστες να δημοσιεύουν φωτογραφίες και βίντεο απευθείας από το κινητό τους. Η δημιουργία των Instagram Stories (μια ιδέα που αρχικά ανήκε στο Snapchat!) με υλικό το οποίο είχε διάρκεια 24 ωρών του επέτρεψε να συγκεντρώσει σχεδόν 1 δις χρήστες παγκοσμίως.

Tik Tok: η συγκεκριμένη πλατφόρμα-φαινόμενο του κόσμου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί αναγνωρίσιμη δύναμη, η οποία αναπτύχθηκε δραματικά κατά την πανδημία του Covid-19. Το Tik-Tok αποτελεί τη μοναδική εφαρμογή που δεν ανήκει στο Facebook και έχει φτάσει τα 3 εκατομμύρια downloads, χάρη στη μεγάλη αποδοχή και χρήση του από influencers και celebrities. Ο τρόπος χρήσης της πλατφόρμας, ο τεράστιος μουσικός κατάλογος που διαθέτει και τα μοναδικά φίλτρα, προσελκύουν και διατηρούν το ενδιαφέρον ενός μικρότερου ηλικιακά κοινού.

  • Καθορίστε ένα στόχο

Το να είναι κανείς ενεργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό από οφέλη για την επιχείρησή του και υπάρχουν πολλοί στόχοι που μπορεί να κατακτήσει μέσω των social media. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση πελατών, τη σύνδεση μαζί τους, την ανάπτυξη του κοινού, την αύξηση των πωλήσεων και των επισκέψεων της ιστοσελίδας, την απόκτηση πολύτιμων δεδομένων και feedback και πολλά ακόμα.

Για να μπορέσει να επιτύχει κανείς όλα αυτά θα πρέπει να έχει θέσει ένα στόχο και να εστιάζει στην επίτευξή του, με συγκεκριμένα βήματα δημιουργίας στρατηγικής social media. Για παράδειγμα, οι τεχνικές που έχουν στόχο την ανάπτυξη των πωλήσεων, θα είναι διαφορετικές από την προσέγγιση της βελτίωσης της εξυπηρέτησης πελατών. Επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζει κανείς τους στόχους του και τι θέλει να επιτύχει.

Η επιλογή των κατάλληλων social media networks, παράλληλα με τη σωστή διαδικασία καθορισμού των στόχων της επιχείρησης αποτελούν τα πρώτα βήματα για τη βελτίωση της παρουσίας της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο επόμενο μέρος του άρθρου μας θα εστιάσουμε στη δημιουργία στρατηγικής και πλάνου για τη δημιουργία περιεχομένου, καθώς και στο πώς θα επιτύχετε την κατάλληλη σύνδεση με το κοινό σας.